Globaali  pakkausmarkkina

 
 

Yli puolet maailman pakkauksista käytetään kuluttajatuotteiden, kuten elintarvikkeiden ja hygieniatuotteiden pakkaamiseen. Pakkaamisen näkökulmasta päivittäistavaroiden kulutus on taloussuhdanteista suhteellisen riippumatonta. 

Pakkauksen tärkein tehtävä on varmistaa tuotteen turvallisuus kuluttajalle. Pakkaus suojaa tuotetta kuljetuksen aikana, pidentää tuotteen elinikää ja välittää jopa elintärkeää tietoa muun muassa tuotteen koostumuksesta ja käytöstä. Hyvin suunniteltu pakkaus sujuvoittaa kuljetusta, nopeuttaa hyllytystä ja auttaa vähentämään hävikkiä läpi koko toimitusketjun.

Globaalin pakkausmarkkinan arvo on noin 860 miljardia dollaria, josta kartonkipakkausten osuus on noin kolmannes. Pakkauksen loppukäytöstä riippuen siinä käytetty kartonki voidaan valmistaa joko ensi- ja/tai kierrätyskuidusta. Valintaa määrittävät mm. laatu-, tuoteturvallisuus- ja hygieniatekijät. 

Metsä Board käyttää kartonkien valmistuksessa vain puhdasta ja turvallista ensikuitua. Korkealaatuisen ensikuitukartongin globaali kysyntä on kasvanut noin 2–3 prosenttia vuosittain. 


               
 
 
Created with Highcharts 4.1.5Globaalin pakkausmarkkinan koko on noin 860 miljardia dollaria(valmiiden pakkausten arvo) 13.0 % 6.0 % 34.0 % 12.0 % 35.0 %MetalliLasiKartonkiMuut kuitupohjaisetMuoviKartonki34.0%
Lähde: Smithers Pira




Print